Prasówka #63: co robią nam social media?
camilo jimenez / Unsplash

Prasówka #63: co robią nam social media?

Karolina Halik

I dlaczego #pandoragate niewiele zmieni

O tym, że social media się kończą, słyszymy już od dawna. Statystyki jednak nie zgadzają się z dziennikarzami, którzy zwiastują koniec epoki Facebooka, Instagrama, Snapchata czy Tiktoka. No, może mają nieco racji co do X/Twittera, bo Elon regularnie stara się go skutecznie zaorać, a nowa prezeska nie ma nawet tej aplikacji na swoim ekranie głównym. Może nawet będzie mi trochę żal, ale też nie za bardzo — w końcu mamy Mastodona, a być może wkrótce i Threads. Oraz Albiclę.

Z raportu Digital Poland wynika, że w 2022 roku przeciętny internauta w Polsce korzystał z sieci przez 6 godzin i 42 minuty dziennie, z czego aż dwie godziny na dobę w mediach społecznościowych. Chciałabym, żeby zamiast gdybania i wróżenia z fusów, powstawało więcej rzetelnych raportów i takich materiałów jak The Facebook Files. A jeszcze bardziej, by korporacje zaczęły coś z tym robić. I wcale nie mam na myśli zamiatania pod dywan.

ten post jest dostępny tylko dla subskrybentów prasówki

subskrybuj
masz już konto? zaloguj