Stworzyłam tę prasówkę nie tylko dlatego, że październik jest miesiącem świadomości ADHD. Temat różnorodności dotyka każdą osobę – w tym Ciebie i mnie.
Szacunki wskazują na to, że na świecie ok. 10%-20% ludzi jest nieneurotypowych (ujęte są tu nie tylko osoby z ADHD, ale też z innymi zaburzeniami), ok. 16% to osoby z niepełnosprawnością – te grupy oczywiście mają pewną część wspólną, ale nie możemy tych liczb sumować. I chociaż są to liczne grupy, to rzeczy i usługi są projektowane głównie dla osób neurotypowych, bez niepełnosprawności. Większość nie uwzględnia też seniorów i dzieci. I tego, że istnieje więcej niż jedna płeć i pochodzenie etniczne. Możemy przyjąć, że większość produktów i usług stale jest projektowana z myślą o referencyjnych mężczyznach. Wiemy to, bo za te tematy zabrali się badacze.
ten post jest dostępny tylko dla subskrybentów prasówki
Digital, choć wydaje się obszarem postępowym i inkluzywnym, bardzo często takim nie jest.
Odejście od projektowania dla referencyjnego mężczyzny może przynieść wiele pozytywnych skutków dla wszystkich osób korzystających z danego produktu lub usługi. A także dla usługodawców!
Obszerna wiedza na różne tematy bywa przydatna w życiu. Jakaś informacja do pracy, inna ciekawostka do podrywu, a kolejna, by zabawić znudzone ciocie przy wigilijnym stole. Niestety, uporządkowanie rozległej wiedzy może stanowić wyzwanie. Kluczową kwestią w zarządzaniu bazą wiedzy jest systematyczność i konsekwencja w zbieraniu, a także organizowaniu informacji. Jak