Stworzyłam tę prasówkę nie tylko dlatego, że październik jest miesiącem świadomości ADHD. Temat różnorodności dotyka każdą osobę – w tym Ciebie i mnie.
Szacunki wskazują na to, że na świecie ok. 10%-20% ludzi jest nieneurotypowych (ujęte są tu nie tylko osoby z ADHD, ale też z innymi zaburzeniami), ok. 16% to osoby z niepełnosprawnością – te grupy oczywiście mają pewną część wspólną, ale nie możemy tych liczb sumować. I chociaż są to liczne grupy, to rzeczy i usługi są projektowane głównie dla osób neurotypowych, bez niepełnosprawności. Większość nie uwzględnia też seniorów i dzieci. I tego, że istnieje więcej niż jedna płeć i pochodzenie etniczne. Możemy przyjąć, że większość produktów i usług stale jest projektowana z myślą o referencyjnych mężczyznach. Wiemy to, bo za te tematy zabrali się badacze.
ten post jest dostępny tylko dla subskrybentów prasówki
10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Inicjatywa ta, zapoczątkowana przez Światową Federację Zdrowia Psychicznego (WFMH) w 1992 roku, ma za zadanie edukować społeczeństwo i zachęcać do otwartej rozmowy o zdrowiu psychicznym. Tegorocznym motywem jest zdrowie psychiczne w miejscu pracy, “It is time to Prioritize Mental Health in the Workplace”
Październik jest miesiącem świadomości ADHD, czyli doskonałą okazją, aby zwrócić uwagę na zaburzenie, które dotyczy milionów osób na całym świecie, zarówno dzieci, jak i dorosłych. Ten czas poświęcony jest nie tylko szerzeniu wiedzy na temat ADHD, ale także przełamywaniu stereotypów i wspieraniu osób zmagających się z nim.
W ciągu ostatnich