O tym, że social media się kończą, słyszymy już od dawna. Statystyki jednak nie zgadzają się z dziennikarzami, którzy zwiastują koniec epoki Facebooka, Instagrama, Snapchata czy Tiktoka. No, może mają nieco racji co do X/Twittera, bo Elon regularnie stara się go skutecznie zaorać, a nowa prezeska nie ma nawet tej aplikacji na swoim ekranie głównym. Może nawet będzie mi trochę żal, ale też nie za bardzo — w końcu mamy Mastodona, a być może wkrótce i Threads. Oraz Albiclę.
Z raportu Digital Poland wynika, że w 2022 roku przeciętny internauta w Polsce korzystał z sieci przez 6 godzin i 42 minuty dziennie, z czego aż dwie godziny na dobę w mediach społecznościowych. Chciałabym, żeby zamiast gdybania i wróżenia z fusów, powstawało więcej rzetelnych raportów i takich materiałów jak The Facebook Files. A jeszcze bardziej, by korporacje zaczęły coś z tym robić. I wcale nie mam na myśli zamiatania pod dywan.
ten post jest dostępny tylko dla subskrybentów prasówki
Październik jest miesiącem świadomości ADHD, czyli doskonałą okazją, aby zwrócić uwagę na zaburzenie, które dotyczy milionów osób na całym świecie, zarówno dzieci, jak i dorosłych. Ten czas poświęcony jest nie tylko szerzeniu wiedzy na temat ADHD, ale także przełamywaniu stereotypów i wspieraniu osób zmagających się z nim.
W ciągu ostatnich
Neuroróżnorodność to temat, który coraz częściej pojawia się w dyskusjach dotyczących zdrowia psychicznego, edukacji i pracy. To bardzo dobra wiadomość, bowiem zwiększająca się świadomość ma szansę zmienić bardzo dużo. Z drugiej niekoniecznie, ponieważ wraz z kolejnymi kontami tłumaczącymi autyzm czy ADHD, pojawiają się zbyt daleko idące uproszczenia i niedopowiedzenia.
Osoby