Stworzyłam tę prasówkę nie tylko dlatego, że październik jest miesiącem świadomości ADHD. Temat różnorodności dotyka każdą osobę – w tym Ciebie i mnie.
Szacunki wskazują na to, że na świecie ok. 10%-20% ludzi jest nieneurotypowych (ujęte są tu nie tylko osoby z ADHD, ale też z innymi zaburzeniami), ok. 16% to osoby z niepełnosprawnością – te grupy oczywiście mają pewną część wspólną, ale nie możemy tych liczb sumować. I chociaż są to liczne grupy, to rzeczy i usługi są projektowane głównie dla osób neurotypowych, bez niepełnosprawności. Większość nie uwzględnia też seniorów i dzieci. I tego, że istnieje więcej niż jedna płeć i pochodzenie etniczne. Możemy przyjąć, że większość produktów i usług stale jest projektowana z myślą o referencyjnych mężczyznach. Wiemy to, bo za te tematy zabrali się badacze.
ten post jest dostępny tylko dla subskrybentów prasówki
Od mojego poprzedniego newslettera, prasówki, minął ponad rok. Powolny powrót i mentalne przygotowania do wysyłki kolejnej edycji nie są przypadkiem. Październik to nie tylko czas zmian barw za oknem, ale i intensywny okres, w którym głośniej mówimy o sprawach fundamentalnych dla naszego dobrostanu.
Dziś, w ramach rozgrzewki – z mocnym akcentem
Ile razy zdarzyło Ci się frustrować, że ktoś pisze do Ciebie w sobotę wieczorem na Messengerze, a Ty akurat wolisz spokojnego maila? Albo że ktoś daje Ci feedback w taki sposób, że zamiast pomóc, tylko wytrąca Cię z równowagi?
Prawda jest taka, że większość takich sytuacji nie wynika ze złej